vrijdag 7 februari 2014

Duurzaam spaargeld

Ik ben het al vaak van plan geweest maar er kwam altijd wel iets tussen. Ik woonde in het buitenland, ik leende geld uit aan een vriendin, ik kocht een appartement en deed mijn spaargeld op aan notariskosten, ik kocht een tweedehands auto voor iets minder dan mijn nieuwe voorraad spaargeld, ik was te druk bezig met andere dingen,... En het kwam er maar niet van.

Maar nu dus wel. Ik heb een spaarrekening geopend bij Triodos bank. Waarom? Omdat de andere banken het spel verkeerd spelen. Met mijn spaargeld bij Triodos ben ik zeker dat het bijvoorbeeld niet geïnvesteerd word in wapenhandel of  eliteprojecten. Maar wel in sociale projecten, duurzame energie en kunst en cultuur. Daarnaast brengt het mij ook nog een redelijke rente op (die ik ook kan schenken aan een goed doel) 0,50% basisrente en 0,10% getrouwheidspremie. Geen vetpot maar met mijn bescheiden spaarpotje is de rente sowiso klein en het idee dat mijn geld positieve projecten ondersteunt is wel veel waard. En ik kan er altijd aan. Ook niet onbelangrijk aangezien je nooit weet wanneer je wat nodig hebt.
Het openen van een spaarrekening was heel simpel: formulier van de website invullen,  papieren die je per post ontvangt tekenen, kopie van je ID erbij, bewijs van adres erbij en de post op. Dan gewoon geld van de ene bank overmaken naar de andere. Simple comme bonjour.

Heb je ook zin om te sparen op een mens- en milieuvriendelijkere manier? Ga dan naar http://www.triodos.be/nl/particulieren/  

In februari gaat er voor elke 1000 euro die u spaart ook €10 naar RENOVASSISTANCE een organisatie die verouderde woningen ombouwt naar duurzame sociale woningen

ps: Ik wordt helemaal niet gesponsord hiervoor maar ik weet dat je oog op het juiste moment op zoiets moet vallen dat je denkt: "ah ja, dat ging ik lang doen maar nu zal ik het eens in orde maken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...