woensdag 15 januari 2014

Provençaalse boterhamspread

Ik had nog een half blikje tomatenpuree als restjes in de koelkast staan en ik had nog iets lekkers nodig voor op mijn speltbrood. Eventjes de voorraadkast en de keuken ingedoken en dit kwam eruit. Superlekker voor op brood maar ik veronderstel dat je dit ook wel als dip kan gebruiken. Goedkoop koken met restjes en nog gezond, suiker- en enummervrij, veganistisch en lekker.
De rode paprika voorraad in mijn diepvries begint wel aardig te slinken



Voor een grote pot
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 70gr tomatenpuree
  • 2 wortelen
  • 150gr champignons
  • 1 rode paprika
  • 10 zwarte olijven
  • olijfolie
  • Provençaalse kruiden
  • peper
  1. Snipper de ui en de knoflook
  2. schil de wortelen en snij in kleine blokjes
  3. Verhit olie in een pan en fruit de ui en de knoflook. 
  4. Voeg de wortelen en een beetje water toe en laat op een klein vuur stoven
  5. Borstel de champignons en snij in schijfjes. Snij de paprika in reepjes. Doe beide in de pan
  6. Voeg de tomatenpuree, een lepel Provençaalse kruiden en wat peper toe
  7. Snij de olijven in dunne schijfjes en voeg toe. Laat ongeveer 15minuten op een klein vuurtje staan.Roer regelmatig. Als het te droog word kan je een klein beetje water toevoegen.
  8. Haal van het vuur. 
  9. Pureer grof met de staafmixer.
  10. Klaar eet ditwarm of koud. Of koud op warm geroosterd brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...