donderdag 23 januari 2014

Lasagne zonder pasta

Vriendje wou nog eens lasagne eten. Dus dan maak ik dat. Wel zonder gehakt.Nu vond ik zo direct ook geen betaalbare volkoren lasagnebladen. En witte tarwe probeer ik toch een beetje te vermijden. Wat vond ik wel in de winkel? Knolselders voor 0,79 het stuk. Zou dat niet kunnen dienen als lasagneblad?Want uiteindelijk heeft knolselder een neutrale smaak en heeft het wat dezelfde kleur. Tijd om eens uit te proberen. Al leek het me wel het beste om tegen vriendje niets te zeggen over de knolselder en het gebrek aan gehakt. Toen hij ervan at merkte hij het natuurlijk wel maar hij vond het zeer geslaagd!

En ik vond het een super idee. Ik de lasagne woensdag gemaakt en vandaag een grote portie meegenomen naar het werk.een collega wou wel eens graag proeven en was serieus onder de indruk

Voor 4 a 6 porties

  1. Verwarm deoven voor op 200C
  2. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  3. Snij de knolselder in dunne plakken en schil (eerst schillen en dan snijden gaat ook maar ik vond dit makkelijker) 
  4. Leg de knolselderschijven naast elkaar op de bakplaat (waarschijnlijk lukt dit niet in 1 keer maar dat is geen probleem)
  5. Smeer ze in met een beetje olijfolie
  6. Zet de bakplaat ongeveer 10minuten in de oven
  7. Herhaal met de rest van de knolselder
  8. Snij de ui in ringen
  9. Neem een grote ovenschotel en bedek de bodem met een deel van de knolselderschijven
  10. giet hier een deel van de saus over.
  11. Leg er terug knolselder en saus over
  12. Maak terug een laag knolselder en overgiet  saus
  13. Leg hierop de uiringen en verdeel er de rest van de saus over.
  14. Meng de kaas met de havermout en bestrooi de lasagne hiermee
  15. Zet ongeveer 20 minuten in de oven
  16. Smakelijk!
Opmerking: Door de kaas weg te laten heb je direct een veganistische versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...