woensdag 1 januari 2014

2014

Nieuwejaarke zoete
ons varken heeft 4 voeten
4 voeten en ne staart
is dan geen koekske waard
Als kind vond ikoudjaar-nieuwjaar leuk omdat we dan op 31 december in de voormiddag gingen Nieuwjaarszingen.  Om dan thuis te komen met geld, snoep,chips,chocolade,....

Eens ik daar te oud voor was had oudjaar voor mij nog maar weinig betekenis. We vieren dat er een nieuwjaar begint maar dan zouden we ook elke zondag om 12u kunnen vieren dat er een nieuwe week begint.Of als er een nieuwe mand begint of gewoon een willekeurige datum als 5 maart of 18 juli?
Ik ben dit jaar, zoals anders, gewoon naar mijn ouders geweest met oudjaar. Heb lekker gegeten en een gezellige avond gehad die niet echt anders was dan andere avonden dat ik daar ben. 

Veelmensen beginnen het nieuwe jaar met goede voornemens, nog iets dat ik niet goed snap. Vaak is dat voornemen gezonder gaan eten nadat we ons hebben volgepropt. Kan je dan niet beter voor de feesten beginnen? Ik doe er dus normaal niet aan mee. Behalve dit jaar en dat is ook maar omdat ik deze gratis cursus "ik eet suikervrij" vond. Die begint 2 januari en ik heb me al ingeschreven. Tot nu toe at ik thuis heel goed suikervrij maar zei ik ook geen nee als er een collega jarig was en taart bijhad, of als er met Sinterklaas allemaal lekkers stond of als ik ergens op bezoek was,...  Nu ga ik dat suikervrij toch eens doortrekken naar alles. De cursus duurt 12 dagen dus dat is een goed begin.

In ieder wens ik iedereen een schitterend en gezond 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...