woensdag 4 december 2013

rode bieten geitenkaassalade

Mijn lunch bestaat nogal vrij vaak uit speltbrood en soep. Eigenlijk te vaak zelfs. Dus besloot ik nog eens een lunchsalade te maken. Toen vriendje nog niet bij mij woonde deed ik dat veel vaker omdat ik toen zelden brood in huis had. Vriendje verkiest brood maar ik maak een salade voor 2 dagen voor mezelf. En deze herfstsalade blijft lekker. Ik maak hem rechtstreeks in een lunchdoos, een avond op voorhand.
 De lelijke blaadjes veldsla en de steeltjes doe ik in mijn soepdoos in de diepvries.Als die vol zit maak ik groentesoep.



Voor 2 porties
  • 1 appel (jonagold)
  • 1 gekookte rode biet
  • 1 wortel
  • 1 stronk witloof
  • een hand veldsla
  • een handje walnoten
  • 50gr geitenkaas
  • citroensap
  1. Was de veldsla en haal de blaadjes van de stronkjes. En doe in 1 of 2 lunchdozen.
  2. Schil de wortel en rasp of maak dunne slierten met een dunschiller en halveer deze (bespaart je het afwassen van de rasp).doe bij de sla
  3. Snij  de biet in blokjes en voeg bij de sla
  4. Snij het witloof in reepjes (haal de kern eruit indien gewenst)en voeg bij de sla
  5. Snij de appel in blokjes (ik doe dit ongeschild maar dat moet je zelf weten) en voeg bij de sla
  6. Overgiet de appel en het witloof met een beetje citroensap
  7. Snij de geitenkaas in stukjes en voeg bij de sla
  8. Hak de walnoten grof en voeg bij de sla  
Serveer met een dressing naar keuze of deze honing-mosterddresing
Je kan hierbij brood of crackers eten of je kan gekookte aardappelen door de salade roeren.
Je kan ook nog allerlei zaken toevoegen zoals rozijnen, peer, rammenas, augurk,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...