zaterdag 7 december 2013

Review Lays Harvest Green Herbs chips

Ik knabbel af en toe al eens graag wat chipjes. Als je gezonder wil gaan leven en ingrediëntenlijsten begint te bekijken merk je dat er in chips allerlei rotzooi zit. E-nummers, suikers, aroma's, lactose,... Enkel zoute chips valt meestal goed mee (niet de lays oven baked). Aardappelen, olie en zout. Maar dat is soms wel een tikkie saai.Mijn experimenten om zelf chips te maken zijn voorlopig nog niet om over (naar huis) te schrijven.

In de action in Nederland zag vriendje dit weekend echter de Lays Harvest chips liggen. De verpakking zei dat er geen kunstmatige toevoegingen inzitten. Bij de ene versie zag ik toch een aantal dingen staan die me minder bevielen maar de ingrediënten van de Green Herbs zagen er veelbelovend uit.

Een zak van 130gr was 95 cent (of was het 99?) dus kochten we er eentje om te proberen.

Dan het testen: de chips is iets dikker dan normale chips waardoor hij een beetje krokanter maar ook harder is. Die hardheid gaat je wel snel tegenstaan, wat eigenlijk positief is omdat je dan niet de hele zak in 1 keer opeet ;-)
De chips voelt eigenlijk vetter aan dan gewone chips.
Je ziet duidelijk de groene kruiden in de chips en je proeft ze ook. De smaak is wat Provençaals door de kruiden en eigenlijk wel lekker.

Conclusie: een lekker chips voor zo nu en dan (al is geen chips eten natuurlijk nog beter). Ook de prijs valt best wel mee. En uiteindelijk juich ik elk alternatief dat gezonder voedsel op de markt brengt toe. Als ik hem nog eens ergens zie ga ik er nog van kopen, al heb ik hem in België nog nooit in een supermarkt gezien (maar als vriendje er niet bij is vermijd ik meestal de paden met chips en koekjes).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...