woensdag 13 november 2013

Review Bananenschips van Oxfam

Onder het motto:
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime. (klik hier voor de etymologie)
ben ik wel fan van de wereldwinkels. In een ver verleden heb ik als vrijwilligster ook nog zelf in een wereldwinkel gewerkt. Tegenwoordig hebben ze er niet alleen gewone fairtrade producten maar zijn er ook al veel biologische fairtrade producten (kijk hier maar voor de lijst). Het enige nadeel is natuurlijk nog steeds de afstand. Dus ik drink liever biologische Italiaanse wijn dan fairtrade Chileense wijn.

Maar ik probeer toch regelmatig aankopen te doen in de wereldwinkel. De koffie en thee bijvoorbeeld. Of af en toe een zakje chips. De laatste keer dat ik er was vond ik er weer bananenchips.




De ingrediënten?  Banaan, plantaardige olie en zout. Er staat niet bij welke olie maar er zitten geen E-nummers in, geen onnatuurlijke suikers of andere rommel.

De smaak? Lekkerder dan gewone zoute chips en het heeft ook een andere textuur. Je proeft wel meer zout dan banaan.

De prijs? Een zakje van o,85gr kost 1,35 euro. Niet echt goedkoop dus

Verkrijgbaar? In Belgische wereldwinkels. Ik ben allang niet meer in een Nederlandse wereldwinkel geweest dus ik weet niet of ze daar verkrijgbaar zijn.




 Conclusie? Lekkere snack waarbij je ook een klein steentje bijdraagt aan betere werkomstandigheden en toekomstperspectief (in dit geval in Costa Rica). Door de prijs en het feit dat het chips is natuurlijk echter een tussendoortje voor af en toe.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...