dinsdag 8 oktober 2013

hartige clafoutis

Ik maak al eens graag clafoutis met pruimen. Lekker makkelijk. Nu wou ik dit idee eens op een hartige wijze proberen. Maar het moest wel vullend genoeg zijn. Ik kwam, ik experimenteerde en ik proefde ;-)




3a4 porties
  • 1 groene paprika
  • 100gr champignons
  • 1 tomaat
  • 1 sjalot
  • 100gr gedroogde linzen
  • 150ml melk
  • 50gr feta
  • 2 eieren
  • peper, zout, chilivlokken, Provençaalse kruiden
  • olijfolie
  1. Kook de linzen in 3x de hoeveelheid water voor ongeveer 15 minuten (of zoals op de verpakking staat). Giet af
  2. Verwarm de oven voor op180C
  3. Pel de sjalot en snipper fijn. 
  4. Was de paprika en tomaat en snij in stukjes
  5. snij de champignons in stukjes
  6. Verwarm een scheut olijfolie in een pan en bak de sjalot glazig.Voeg kruiden naar smaak toe
  7. Voeg de paprika en champignons toe en bak kort mee
  8. voeg dan de tomaat toe en bak kort
  9. Giet het groentemengsel in een rechthoekige cakevorm
  10. Doe de melk en de eieren samen met de linzen in een kom. Roer goed
  11. Verbrokkel de feta en doe bij het ei mengsel. Kruid af
  12. Giet dit mengsel bij in het cakeblik
  13. Zet in het midden van de oven en laat ongeveer 45 minuten bakken.
Ik ging nog look toevoegen maar was dit vergeten. Olijven, courgette,... zoden hier ook in verwerkt kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...