maandag 7 oktober 2013

fruitkoekjes

Zondag bakdag en dus maakte ik gisterenavond, nadat iknog een fietstochtje gemaakt had om van het mooie weer te genieten, deze lekkere fruitkoekjes. Ze gaven mij een Grannygevoel. Inspiratie voor de koekjes vond ik bij kiwi&zo.


Voor 11 koekjes
  • 1 grote appel
  • 2 kleine bananen
  • 50gr havermout
  • 50gr amandelmeel
  • 20gr kokosolie (gesmolten*)
  • 50gr dadels
  • 15gr chocoladeschilfers
  1. Verwarm de oven voor op 180 C
  2. Was de appel, snij in 4, haal het klokhuis eruit en snij in grove stukken.
  3. Doe de appel,de banaan en dadels in de keukenmachine en hak fijn
  4. Voeg de andere ingrediënten toe en zet de keukenmachine nog even aan zodat alles mengt
  5. Schep met een lepel 11 hoopjes deeg op de bakplaat en duw plat met de bolle kant van de lepel
  6. Zet ongeveer 20 minuten in de oven. Mijn stonden net iets te lang. Maar ze waren nog steeds heel lekker en gezond.
* Ik heb een losstaande oven die waarschijnlijk niet zo zuinig is. Ik doe de kokosolie in een kommetje en zet dit boven op de oven hier door smelt de kokosolie. Een andere mogelijkheid is de olie heel eventjes in de oven zetten tijdens het voorverwarmen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...