woensdag 25 september 2013

Oosters stoofvlees

Via de bloghop van Heleen kwam ik op een leuke site van Barbara waar ik een recept voor Indisch stoofvlees zag staan. Ik had er direct zin in maar heb het wat aangepast. Vooral omdat ik ook nog ens sperzieboontjes uit de tuin van mijn ouders had meegekregen.

Voor 4 porties (waarvan 2 voor de diepvries bij mij)
  • 1 ui
  • 2 teentjes look
  • 2 rode pepers
  • arachideolie of andere
  • 500gr stoofvlees (rund)
  • 250gr sperzieboontjes
  • 1 grote rode paprika
  • 1 lepel garam massala
  • 1 lepel gedroogde koriander
  • 200gr bruine rijst
  • 1 lepeltje kurkuma
  • 200ml kokosmelk(of gebruik santen en water)
  1. Snipper de look en de ui.Snij de peper fijn (voor lekker pittig de zaadjes niet verwijderen)
  2. verwarm olie in een grote pot en bak de ui, look en peper en voeg degaram massala en koriander toe.
  3. Voeg het vlees toe (groot vuur) en schroei dicht
  4. Zet het vuur klein,voeg de kokosmelk toe en zet het deksel op de pot
  5. Was ondertussen de boontjes en snij de uiteindjes eraf.Snij in 3 en doe bij in de pot
  6. Was de paprika en snij in blokjes.Doe bij in de pot.
  7. Laat alles 15minuten op een klein vuurtje garen. Roer regelmatig.
  8. Zet na 15minuten het water voor de rijst op.Voeg de rijst en de kurkuma toe als het kookt.
  9. Giet de rijst af als hij rijst gaar is.
  10. Serveerde rijt met het stoofvlees en strooi er nog een beetje koriander over voor de afwerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...