vrijdag 6 september 2013

Mijn bounty icecream

Enkele weken terug had ik dit lekkere receptje van Happy Healthy Linda gemaakt. Ik vond het geweldig, vriendje vond de pindakaas er niet zo lekker bij. Vandaag had ik super veel zin in ijs en had ik gelukkig de bananen al in de vriezer liggen. Ik heb er dan maar een kokoskorst van gemaakt en het was super lekker.
De kop is eraf ;-)


Nodig voor 2 porties
  • 1 banaan
  • 25gr pure chocolade*
  • 25gr kokosolie
  • geraspte kokos
  1. Snij de banaan in 2. Breek een satéprikker in 2 en steek dit tot halverwege de banaan (als ijsloliestokje)
  2. Leg de bananen in een doosjes en zet enkele uren of zelfs dagen in de vriezer
  3. Verwarm de chocolade met de kokosolie au bain marie tot het gesmolten is
  4. Giet een beetje kokosrasp in een diep bord
  5. Rol de bananen door het chocolademengsel en gebruik eventueel een lepel
  6. rol ze dan door de geraspte kokos
  7. Leg de bananen nog een half uurtje in de diepvries.
  8. Smakelijk
Opmerkingen
  • Gebruik niet de ontgeurde,dat zal ook wel gaan maar die draagt niet bij tot de kokossmaak. Bij de Jumbo hebben ze trouwens een pot van 400gr die goedkoper is dan een kleinere bij de Tuinen. Ik dacht 5,99 maar ben niet zeker
  • Je kan suikervrije chocolade kopen maar ik vind dat vrij duur. Bij de Aldi in NL hebben ze chocolade met 85% cacao en dus maar weinig suiker.
  • Au bain marie wil zeggen in een warm bad. Je doet de chocolade en kokosolie in een kleine kookpot. Die hang je in een grotere kookpot die gevuld is met water. De grotere pot zet je op een vuur.Door het warme water smelt de chocolade zonder aan te branden 
  • als je oven toevallig aan het voorverwarmen is kan je de chocolade ook hierin smelten
  • ik heb standaard banaan op een stokje in de vriezer liggen sinds ik ontdekt hebt dat je hier super lekkere ijsjes mee kan maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...