woensdag 3 juli 2013

Exotische ontbijtsmoothie

Vanmorgen de dag begonnen meteen heerlijke experimentele ontbijtsmoothie. Best vullender dan ik had gedacht. Ik heb gewoon wat ik in huis had bij elkaar gegooid
De kokosmelk is niet echt zo gezond (in dit blikje zat blijkbaar ook natriumcarboxymethylcellulose, geen idee wat het is maar iets wat op -ose eindigt is meestal een soort van ongezonde suiker.) Vanaf nu ga ik bij het boodschappen doen ook op verpakkingen kijken maar als consuminder ga ik de inhoud van mijn voorraadkast ook niet weggooien natuurlijk.




Het recept, voor 2 porties:

  • 100 ml kokosmelk
  • 1 banaan
  • 2 perziken
  • 150gr plattekaas
  • 30gr havermoutvlokken
  • 3 ijsblokjes (optioneel, was gewoon om het wat frisser te maken)

  1. Alles in de blender gieten, fijnhakken en klaar. 
  2. Als het wat te dik is kan je eventueel ook melk toevoegen.  Ik heb geen blender en heb het gewoon in de hakker die bij mijn staafmixer zat gedaan.  Gaat net zo goed,alleen moest ik het in 2 porties doen omdat er niet zoveel in kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...